miércoles, 1 de abril de 2015

EL CENTRE!

Bon diaaaaaa a tothommm!!!

Ja estan aquí les vacances de pasqua i avui compartiré amb  tots vosaltres l’última experiència del trimestre, però no penseu malament... que després de les vacances tornaré amb moltes idees i projectes per als més petits de l’escola!!

Però, això serà després de vacances, avui vos parlaré d’una part essencial per a mi com pot ser l’organització, però no una organització qualsevol sinó la d’un centre educatiu com és el CEIP L’Urgell amb tot el que suposa poder coordinar a 500 alumnes, als professors, les activitats, els horaris, les excursions, activitats extraescolars, materials, famílies....

Duc aproximadament dos mesos al centre i durant aquest temps he pogut observar les activitats que preparen, les reunions, las excursions... i he de dir que me he quedat bocabadada de lo difícil que por arribar a ser i que bé que ho fan, alguns exemples molt clars són:

CARNESTOLTES: per a carnestoltes el centre es va preparar per que tots els infants vinguessin enmariolats amb la finalitat de fer una rua i com no amb la seva actuació del REI CARNESTOLTES. Per aquesta activitat, en Jordi (si vos recordeu és el meu tutor d’aula) es va disfressar i va anar passejant per les aules entregant als alumnes un paperets que els informaven de com haurien de venir al endemà, per exemple:

-          DIMECRES: amb una cosa al cap
-          DIJOUS: amb una cosa al cap i a la cintura
-          DIVENDRES: amb una cosa al cap, a la cintura i al coll
-          DILLUNS: amb una cosa al cap, a la cintura, al coll i amb una samarreta de pijama
-          DIMARTS: tot plegat amb una sabata de cada!!(FINAL DE FESTA I RUA DE CARNESTOLTES))




MAQUETA: el projecte de la maqueta que ha fet infantil encara que no s’aprecia duu un treball mol laboriós per part del centre perquè tot el nivell d’ infantil pogués anar al ajuntament, poguéssim contar amb una arquitecta que ens ajudés a l’hora de fer la maqueta, que els infants entenguessin que estam fent i perquè...



DOCUMENTS: a més a més, la part de documentació la duen al dia, tenen tota la documentació i a més a més, na Susana va tindre la amabilitat de fer-nos a les practicants una reunió per explicar-nos la filosofia del centre, els seus objectius i criteris a més d’explicar-nos els seus documents. ¡Mare meu això és tenir bona organització i el demés son bogeries!

Amb tot això jo me he quedat sense paraules, mai hagués imaginat tota la feina que hi havia darrera d’una simple excursió o d’una festa de carnestoltes!! I pot parèixer un poc curiós, però amb aquesta vivència des de dins hi ha voltes que he recordat la meva etapa de primària, quan en la meva escola es feien festes els infants no ens adonàvem de tota la feina que hi ha darrera per a que nosaltres passéssim un bon dia. Malgrat això, he de dir que per veure somriure als infants tota la feina val la pena! 

Per tant, les etiquetes d’avui són ORGANITZACIÓ DE CENTRE, perquè és brutal i no podia deixar de banda aquest aspecte ja que crec que es fonamental perquè el treball docent surti cap endavant i APRENETATGE AUTONOM, perquè sincerament he aprés moltíssimes per mi mateixa com per exemple a familiaritzar-me amb els documents oficials, a sabre que passos hem de donar per garantir un projecte a gran escala com el de les maquetes entre altres.

I amb aquesta recopilació de sentiments m’ha acomiado, vos desitjo unes bones vacances de pasqua, sigueu molt bons, mengeu molts ous de pasqua i ens veiem de tornada...

Una forta abraçada!


No hay comentarios:

Publicar un comentario