martes, 23 de junio de 2015

Filosofia 3/18 amb la classe dels peixos!

Bon dia a tothom!!!

Ja tornem a ser aquí!!

I avui, vull compartir una experiència molt enriquidora tant per a mi com per als alumnes, i no és més que la nostra primera sessió de FILOSOFIA /18.

Des de que vaig començar les pràctiques, he anta escoltant al altre companyes parlar d’aquesta eina de treball, de com ho fan, de què fan.. i jo, al estar a la classe dels més petits he tingut que esperar una miqueta més... però... a merescut la pena.

Com totes les setmanes, els meus tutors d’aula programaven l’horari i les activitats que es durien a terme tant a curt o a llarg termini. Per a la meva sorpresa, van començar a parlar de filosofia 3/18 i em van invitar a ajudar-los a preparar les sessions.

Jo, més contenta que tot, vaig agafar aquella proposició amb molta il·lusió, perquè per una banda iniciaria un nou projecte amb la meva classe i per altra banda aprendria moltíssimes coses que encara en faltaven per veure.

Durant el procés de preparació de les sessions de psicomotricitat vaig al·lucinar moltíssim amb el treball col·laboratiu que fan els tutors i al qual vaig poder participar, vàrem començar treballant en MIRÓ.

Una de les coses que més em va agradar d’aquesta experiència és que abans de començar els meus tutors em van explicar moltíssimes coses d’aquesta eina de treball, vaig col·laborà amb ells fent el material per les sessions i els vaig ajudar a organitzar com serien les primeres tomes de contacte amb aquesta nova activitat que introduïm als nostres peixos.

La primera sessió de FIOLOSOFIA 3/18 jo me la vaig perdre perquè vaig tenir que fer suport a psicomotricitat, però la segona si que la vaig gaudir igual o inclús més que els peixos.
Vaig poder observar con garrits de tres anys comencen a treballar aspectes i conceptes com poden ser quadres de en JOAN MIRÓ. Jo, personalment, em vaig quedar bocabadada des de el primer moment que vaig veure que com fluïa la informació i con una nova activitat influeix en el procés d’aprenentatge dels infants.

Finalment, per acabar he de dir que encara que cada dia en l’escola i cada moment era educatiu tant per als infants com per a mi, perquè jo estic aprenent en cada minut, a cada hora, en cada espai... anar veient que el temps passa, que poc a poc em vaig sentint una més del grup, que poc  poc vaig col·laborant amb els tutors, que ells em demanin la meva opinió, que em vagin deixant tota sola enfront de la classe... sincerament en fa sentir especial i em dona força per seguir aprenent cada dia més.

Es per tot això, que les etiquetes d’avui són COL·LABORACIÓ, per el meu granet d’arena amb les noves sessions de filosofia 3/18 I TREBALL COL·LABORATIU, perquè evidentment no tinc cap dubte que sense un treball col·laboratiu i una col·laboració entre el docents i en aquest cas a mi com alumna de pràctiques, aquestes activitats seria molt més difícil posar-les en pràctica i a més a més no crec que fossin tan positives per als infants com ho són treballant conjuntament.

Una salutació i fins aviat :)



No hay comentarios:

Publicar un comentario