Bon diaaaaaaaa a
tots i totes!!
Avui, parlaré de
les rutines dels peixos i de com jo poc a poc me anat introduint en aquestes
reunides i les he fet meues dins de les possibilitats ofertes.
En primer lloc, dir
que els peixos tenen moltes rutines, com és normal en una classe de tres anys
en el nivell d’infantil. Però de igual manera que tenen moltes rutines hi ha
moments temporals que queden buits i són aquests moments el que jo aprofito per
anar-me fent un poc més amb la classe.
Per exemple,
l’entrada del pati, l’entrada del pati és un moment buit, perquè els 50 peixos
entren a l’hora i en Jordi i na Pepa s’ocupen de preparar l’activitat que
segueix al pati, però en aquest moment hi ha 5 o 10 minuts que els alumnes
estan desorganitzats. És aquí, on jo en fico dins la rutina i començo a
establir un poc l’hàbit “moment de l’estora”,
que es tradueix en: entrem del pati, agafem l’aigua i ens posem a
l’estora perquè anem a cantar moltes cançons molt divertides.
Un altre exemple,
és quan hem de recollir el pati, moltes voltes en Jordi i na Pepa no han
arribat quan hem d’entrar a classe, i com jo no tinc claus, vaig començar a
establir altra rutina, la qual es basava en: hem recuit el pati, fem una filera
i tots un darrera l’altre com si fóssim un tren, passetjem pel pati cantant una
cançó.
O sense anar més
lluny, hi ha moments on la classe està molt alterada i he de dur a terme na
activitat més tranquil·la o més de pesar, idò mentre na Pepa i en Jordi la
preparem, vaig començar a fer amb els infants relaxació. Tots ens tombaven en
s’estora cap avall, tancàvem els ulls i posàvem musica tranquil·la, mentre
tant jo anava passant amb una tela per
damunt d’ells.
Aquests moments
buit que moltes vegades no tenim en compte, jo personalment crec que són
fonamentals, ja que en mig minut un infant pot fer una acció que no toca i
fer-se mal. D’aquesta manera i els tutors estan preparant les següents
activitats i jo vaig organitzant la classe mitjançant una activitat com és
cantar que els agrada moltíssim, tenim als infants vigilats i les activitats van
sortint.
Aquesta intervenció
per la meva part, he de dir que no va estar pensada ni planificada, em va
sorgir un dia, quan jo ja tenia més confiança amb els infants... quan vaig
veure que hi havia moments on jo podia fer una cosa amb ells,. La veritat es que
quan ho vaig comentar amb els tutors en va fer molta il·lusió, perquè encara
que pot ser una bogeria... era el meu moments amb els meus alumnes.
Les etiquetes de
avui són RUTINES, perquè com tots sabem son fonamentals per als garrits però
també hi ha moments buit que ehem d’emplenar i que millor manera d’aprendre que
fent-los jo mateixa. A més a més, va ser una idea que vaig comentar amb els
tutors i els va agradar, així que... em vaig posar mans a l’obra; i APRENENTATGE AUTONOM, perquè fent jo mateixa aquesta dinàmica i anar introduint
aspectes nous, vaig aprenent i sobretot vaig equivocant-me que és fonamental
per aprendre.
Un peto!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario